La Pineda Platja · Salou · Cambrils · Tarragona · Reus Español Català English
LaPinedaPlaya.com
Oci, turisme i cap de setmana
Hotels i Aparthotels Hotels i Aparthotels
Apartaments, càmpings i altres Apartaments, càmpings i altres
Platges i platges nudistes Platges i platges nudistes

La Pineda Platja / Informació / Què veure i què visitar

De Móra d'Ebre a Sant Jeroni

Falset

El santuari de Sant Jeroni està ubicat en una esplanada als peus de la Picossa i acull una ermita del mateix nom i l'església de Santa Madrona. En aquest indret se celebren cada any dos aplecs populars dels veïns de Móra d'Ebre i rodalies: el primer dia de maig es fa un dinar en què l'Ajuntament de Móra convida a menjar el tradicional ranxo amb arròs, carn i patata, i al setembre s'organitza la Fira del Caçador. A Móra d'Ebre s'arriba per la carretera C-12 (km 64), entre Garcia i Ginestar, o bé per la N-420 (km 825; per la variant N-420a) provinent de Falset. Un cop a Móra, cal dirigir-se cap a la plaça de Sant Roc -just al nord del pont de Móra, a la riba oest de l'Ebre-, on es pot deixar el cotxe. 0 km (25 m). Se surt de la plaça de Sant Roc en direcció nord pel carrer Antoni Ansens, es passa pel costat de l'Ajuntament, situat a la plaça de Baix, i se segueix en direcció al castell. Es continua pel carrer Raval de Jesús i es puja per l'esquerra pel de la Palla tot deixant, a mà dreta, desviacions que porten al castell. 0,66 km (62 m). En arribar a l'avinguda de la Generalitat, al costat d'un senyal de stop, es troben les primeres indicacions cap a Sant Jeroni que cal seguir. Es prossegueix uns metres a la dreta per l'avinguda de la Generalitat i es trenca en direcció NO pel Camí de Sant Jeroni. 0,72 km (65 m). El Camí de Sant Jeroni és una pista asfaltada que remunta entre camps d'oliveres i d'ametllers. Durant l'ascensió es tenen bones vistes de la cubeta de Móra i de les serres de Montsant, de Llaberia, de Montalt, de Pàndols i de Tivissa. Se segueix sempre la pista asfaltada cap al NO. Al km 6,02 (224 m) es deixa a la dreta un trencall que mena a Perles. 6,83 km (259 m). De seguida s'accedeix a una esplanada als peus de la Picossa envoltada de turons, on ja apareix l'església de Santa Madrona. Es continua per un passeig, a l'ombra de dues fileres de xiprers monumentals, i s'arriba tot seguit a l'ermita de Sant Jeroni (km 7,03, 260 m). Just davant del temple s'agafa una pista que marxa cap al sud-est i puja suaument. Seguint sempre la pista principal es deixa a mà dreta (rètol indicador; km 7,88, 294 m) l'accés a la cova de la Porca, la font del Tomo (depenent de les pluges pot estar seca), un pou de neu i els avencs de la Picossa. Més endavant, ja de baixada, es troba també a la dreta una cisterna de pedra del s. XVIII (km 8,48, 327 m). 8,61 km (313 m). Pocs metres més endavant s'arriba a una cruïlla: es pren la pista de l'esquerra que baixa fortament, amb un tram cimentat, deixant a la dreta el camí a Santa Magdalena. 50 m després es deixa també a la dreta un altre trencall que duu a Santa Magdalena. Es continua recte davallant cap a Móra d'Ebre per la pista principal tot deixant trencalls secundaris a banda i banda i seguint sempre en direcció sud-est. Es passa pel costat del cementiri i es torna a Móra d'Ebre, a l'avinguda de la Generalitat: cal creuar-la i baixar pel carrer de la Palla desfent el camí del principi fins al punt de partida (km 14,59, 25 m). Llocs emblemàtics Xiprers monumentals de Sant Jeroni Església de Santa Madrona Muntanya de la Picossa Ermita de Sant Jeroni Comarques:Ribera d'Ebre Distància:14.59 km Desnivell Pujada:300.0 m Desnivell Baixada:300.0 m Senyalització:No Durada:1 h Temes:Natura | Cultura     Criteris d´us de aquestes rutes   Veure restaurants aqui Veure hotels aqui   Font: Generalitat de Catalunya. Dirección General de Turismo / Dada d'actualització : 07/02/2008

Etiquetes: costa daurada, falset, llocs d'interès, què veure i què visitar a salou, què veure i què visitar a cambrils, què veure i què visitar a tarrragona, què veure i què visitar a reus, què veure i què visitar a la pineda platja